SON DAKİKA :

Emeklilikte yaşa takılanlara Bakan Çelik ve Babacan'dan açıklamalar! (13.09.2013)

Emeklilikte yaşa takılanlar grubu, sorunlarına dair yetkili mercilerden bir açıklama beklerken, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik ve Başbakan Yardımcısı Ali Babacan erken emeklilik açıklaması yaptı. Zaten erken emeklilik gibi bir isteği olmayan emeklilikte yaşa takılanlar grubu, Bakan Çelik'in hazırladığı yeni çalışmayı değerlendirme aşamasındalar. 13.09.2013.
Bu haber 2013-09-13 eklenmiştir.
Emeklilikte yaşa takılanlara Bakan Çelik ve Babacan'dan açıklamalar! (13.09.2013)



İşte o çalışmanın ayrıntıları:

Prim günü ve yıl şartlarını tamamlamış ancak yaşı bekleyen emekli adaylarına yönelik de çalışma yürütülüyor. Çalışma Bakanlığı bürokratlarının hazırladığı çalışmaya göre; yaşının dolup emekli olmasına 2 yıl kalanlar üzerinde ağırlıkla duruluyor. Bu kişilere, alacakları maaşlardan belirlenecek bir yüzdede kesinti yapılarak, emeklilik hakkı verilecek. Yapılan çalışmalarla ilgili ayrıca Maliye Bakanlığı'nın da görüşleri alınacak.

Erken emeklilikte son durum ne ? Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik, AA muhabirine yaptığı açıklamada, erken emekliliğin, hükümet ile Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı gündemlerinde bulunmadığını söyledi.

Türkiye'de bununla ilgili yapılan düzenlemeler nedeniyle çok acılar çekildiğini belirten Çelik, iktidar ile muhalefetin böyle bir düşünceyi projelerine koyarak ülkeyi yeniden o günlere döndürme hevesinde olmayacağına inandığını anlattı.

Ülkede zaten genç emeklilik olduğunu belirten Çelik, "Şu an 50 yaşında emeklilik var. Bunun daha ne gencini emekli edeceksiniz? Dünyanın hiçbir yerinde böyle bir şey var mı? Konuştuğumuz konu bu değil, karıştırılıyor. Art niyetli bazı kesimler 'erken emeklilik' deyip insanlara gereksiz yere ümit veriyor. Böyle bir şey söz konusu değil. Bunu bütün vatandaşlarımızın bilmesinde yarar var" ifadesini kullandı.

Erken emeklilik konusundaki yanlışın daha önce bir kez yapıldığını vurgulayan Çelik, bununla ortaya çıkan olumsuzlukları gidermeye çalıştıklarını bildirdi.

"38-40 yaş emekliliğinin ne anlama geldiğini, bunun acılarını, sıkıntılarını, Mali yükünü anlatacak olan tek ve en deneyimli ülke Türkiye'dir" diyen Çelik, 50 yaşında emeklilik varken erken emeklilik gibi bir şeyin gündeme getirilmesinin söz konusu olmadığını dile getirdi.



"2036'ya kadar 60 yaş emekliliğine ancak ulaşacağız"

Çelik, kadınlarla ilgili doğum borçlanması, erkeklerin askerlik borçlanması gibi yeni bazı haklar verildiğini hatırlatarak, bunların ayrı konular olduğunu belirtti.

Kademeli olarak emeklilik yaşının 60'a çıkarılmasıyla ilgili geçmiş dönemde yapılan düzenlemenin devam ettiği bilgisini veren Çelik, şöyle konuştu:

"Burada vatandaşın mağduriyeti esas değil. Tam tersine bunlar vatandaş merkezli düzenlemelerdir. Türkiye bir anda 60 yaş emekliliği getirmemiştir. 40 yaş emekliliğini kademeli olarak yaparak 2036'Lara kadar 60 yaş emekliliğine geçeceğiz. Şu anda gelişmiş ülkeler 67-70 yaş emekliliğini konuşuyor. 2036'ya kadar 60 yaş emekliliğine ancak ulaşacağız. Dolayısıyla ülke ve ülkenin geleceği önemli. Tabii birey olarak bizden talepler olabilir ama talepler kesinlikle ülkeyi karanlığa, sıkıntıya sokacak bir şekilde olmamalıdır."

Faruk Çelik, 1999 yılında yapılan düzenlemede, emeklilik süresi 5-10 yıl uzayan çalışanların sorunlar yaşadığını vurguladı.

"Bu kişiler için dengelerimizi bozmayacak şekilde bir çalışma yapabilir miyiz?" diye görüşüldüğü sırada hiçbir ilgisi yokken birden erken emeklilik tartışmalarının ortaya atıldığına dikkati çeken Çelik, "Çok net söylüyorum; 'erken emeklilik' diye kim söylüyorsa en büyük yanlışı yapıyor. Görüşmemiz erken emeklilikle ilgili değildi. Vatandaşımızın sorununa çözüm bulma adına bir görüşmeydi. Asli görevimizi yaptık ama bu olayın bilen ve bilmeyenler tarafından hiç alakası olmayan bir tarafa çekilmesi bizi üzmüştür" değerlendirmesinde bulundu.

Başbakan Yardımcısı Ali Babacan da Erken Emeklilik ile ilgili açıklamalarda bulundu.

Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, önceki akşam bir televizyon kanalında yaptığı açıklamalar ile 'erken emeklilik' meselesine son noktayı koydu. "Gündemde erken emeklilik var mı" şeklindeki bir soruya Babacan, "Böyle bir şey gündemimizde yok. Bir dönem yapılan o erken emekliliğin biz halen bedelini ödüyoruz" cevabını verdi.

Bugün dünyada emeklilik yaşını düşüren ülke bulunmadığını belirten Babacan, sosyal güvenlik sistemini kurgularken, gelecek nesilleri de düşünmek zorunda olduklarını söyledi.

41 yaşında emekli

Ali Babacan'ın bu çıkışıyla 'erken emeklilik' bekleyenler hayal kırıklığına uğrasa da, aslında Türkiye'de erken emeklilik uygulaması devam ediyor. 2005 yılında gerçekleştirilen Sosyal Güvenlik Reformu'ndan önce sisteme girenler, kademeli şekilde erken emekli olmaya devam ediyor.

Hazine ve OECD verilerine göre Türkiye'de halen kadınlarda ortalama emeklilik yaşı 41, erkeklerde ise 44.9 seviyesinde bulunuyor. Bu yaş ortalamaları, milli geliri ve refah düzeyleri bizden çok daha yüksek bütün Avrupa ülkeleri ile OECD ülkelerinden çok daha düşük.

Mesela OECD ortalamasına bakıldığında kadınların ortalama emeklilik yaşı 62, erkeklerde ise 63. Daha ilginci, Avrupa'daki krizden etkilenmeyen ve kişi başı geliri 50 bin euroyu bulan (Türkiye'nin yaklaşık 5 katı) Norveç'te hem kadınların hem de erkeklerin emeklilik yaşı 65'in üzerinde.

Emeklilik sonrası 37 yıl

Türkiye'de emeklilik sonrası yaşam beklentisine bakıldığında, erkeklerde 30 yıl, kadınlarda ise 37.8 yıl gibi bir tablo görünüyor. Türkiye bu açıdan da gerek AB, gerekse OECD ortalamalarının çok üzerinde. Avrupa'da emeklilik sonrası yaşam beklentisi en yüksek iki ülke yaklaşık 20 yıl ile krizi en derinden yaşayan İtalya ve Yunanistan. İtalya ve Yunanistan'ın emeklilik yaşı halen 60'ın altında olan iki Avrupa ülkesi olması da dikkat çekici.

Sistemin üzerindeki yük

Emeklilik Gözetim Merkezi Başkanı ve Vakıf Emeklilik Genel Müdürü Mehmet Bostan, 1950 yılından itibaren çoğu OECD'deki genel trendin tersine, Türkiye'de ortalama emeklilik yaşı, 1970 yılından itibaren ciddi oranda azalmış.

Türkiye'de emeklilik yaşı 60'lardayken, erkeklerde 45'e, kadınlarda ise 41'e gerilemiş. Bostan, Türkiye'de emeklilik sonrası ortalama yaşam beklentisinin, OECD ortalamasından hem kadın hem de erkeklerde yaklaşık 13-14 sene kadar daha fazla olduğunu da belirterek, "Tüm bu verilere bakılınca ülkemizin sosyal güvenlik sisteminde geçmiş dönemlerden kalan ciddi bir erken emekli yükü olduğu söylenebilir" dedi.

BES'E ilgi patlaması var

"Özellikle yüzde 25'lik devlet katkısının getirilmesiyle birlikte Bireysel Emeklilik Sistemi'ne adeta bir ilgi patlaması yaşandığını görüyoruz" diyen Bostan, geçen yılın aynı dönemine göre katılımcı sayısı üç katına, katkı payındaki artışın ise bir buçuk katına çıktığı bilgisini verdi.

Başbakan Yardımcısı Ali Babacan ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek'in 'erken emeklilik' olmayacağı yönündeki açıklamalarının sisteme ilgiyi daha da artırdığını vurgulayan Bostan, şu bilgileri verdi: "Bu yılın ilk yedi ayı sonunda toplam fon büyüklüğü 23milyar TL'ye, katılımcı sayısı 3,74milyon kişiye ulaştı. Yıl sonunda, toplam fon tutarının 27-28 milyar TL, katılımcı sayısının 4,2 milyon kişi olacağını düşünüyoruz."

ETİKETLER :
Yorumlar
emklilik
ayhan 2013-11-23 00:19:59
madem eski yasayla emkli olanarda mas almıcak bizim gibi 5 10 sene oleyse
emklilik
ayhan 2013-11-15 00:34:38
secimler geldi vermesiner hakımızı baskasına veri veriz oyları
hakkımızı vermezlerse haram olsun
mehmet 2013-10-25 12:39:43
25 yıl çalışıp emekli olma şartıyla işe başladık. 1999 yılında çıkan yasa ile kazanılmış haklarımız alındı. Bu nasıl adalet! bu nasıl bir idare! Bunun öbür dünyası yok mu? bunun vebali yok mu? Nasıl rahat uyuyorsunuz? 1999 dan sonrakilere uyguluyorum dense olurdu, ama kazanılmış hakkı, anlaşmayı tek taraflı değiştirmek hukusuz değil mi? yazıktır ya, bu millete zulümdür, ne olur artık sesimizi duyun da bu hakzızlığın vebalinden geç de olsa kurtulun. Size yakışan da adil olan da bu değil mi?
Siz Yapmazsanınız Biz Yapacağız
mustafa özdoğan 2013-10-03 18:18:31
1986 yılından bu yana sigortalıyım,yaklaşık 9500 pirim günüm var,halen çalışmaktayım,şükürler olsun ki işim var evime
ekmek götürebiliyorum ama işsiz aşsız insanlarında çektiği
sıkıntıları biliyorum allah yardımcıları olsun işallah.Biz
ler üç dönemdir akp oy verdik hükümetin başına gelmelerini
sağladık ama geçmiş dönemlerin faturalarını bizlere ödetmeye
devam ediyorlar birde mağdur insanlarla dalga geçerek
"çalışma yapıyoruz,hayır gündemimizde yok "gibi söylemleri
ile geçiştirmeye çalışıyorlar.AKP SÖYLEYCEKLERİ İYİ DİNLE
İSTİYORSAN KAYDET BAŞBAKANA İLET Bizler kuzu değiliz bizleri
hafife alma biz halkız,halkın milletin üstünde bir güç yok
geçmişteki siyasetçileri gördün sende onlar gibi olma.Bütün partilerede sesleniyorum kendinize gelince iki yılda bir
kıyak emekli oluyorsunuz bizlerden kat kat fazla maaş alıyorsunuz ama bizim azıcık maaşlı emekliliğimizi çok görü
yorsunuz.İYİ DİNLEYİN seçim yaklaşıyor sizler hakkımız olanı
vermezseniz bizde sizin hakkınız olan emekliliği veririz.
doğum borçlanması
dertli 2013-10-02 14:02:51
sigortasızken doğum yapan kadınlara borçlanma istiyorum adaletli olalım başımızdakiler duysunlar tok ne bilsin acın halinden
yenilen hak
e.e madur 2013-10-01 18:31:53
sayın duyarlı halkını seven başbakanım bu işe el at
güveniyorum başbakana
recep tayyip seviyorum 2013-10-01 18:26:16
sayın bu ülkenin halkını seven mazlumun haklının her zaman yanında olan duy bu emekli olmak isteyen seni seven sana ğönül vermiş bu madurların sesiniiiii.
ssk magduru
akp recep tayyip hastası 2013-10-01 17:13:10
akp hükümetine ğüveniyoyum bizim hakkımızı yemez bizim kazanılmış haklarımızı verecek.
hakkımızı verin
yaşar oran 2013-09-27 19:21:15
BİZİM OLAN HAKKIMIZI İSTİYORUZ SİZDEN SADAKA İSTEMİYORUZ HAKTAN HUKUKTAN BAHSEDİYORSUNUZ MİLLETİN HAKKINI YİYORSUNUZ HARAM OLSUN İNŞALLAH.
SSK BAŞLANGIÇ YANLIŞLIĞI
BİLAL ÜNAL 2013-09-27 18:33:27
KARDEŞLER... A ŞAHSININ ATIYORUM 1984 DE BİR GÜN BAŞLANGICI VAR, 5000 İŞ GÜNÜYLE 46 YAŞINDA EMEKLİ OLUYOR. B ŞAHSININ 1995 DE İŞE BAŞLAMIŞ PİRİM GÜNÜ 6800, BU ADAM 55 YAŞINI BEKLEMEK ZORUNDA. HEM DEVLETE ÖDEDİĞİ PRİM SAYISI FAZLA HEM GEÇ EMEKLİ OLACAK. A ŞAHSININ HEM PRİM GÜN SAYISI AZ, NEYMİŞ BİR GÜN BAŞLANGICI VARMİŞ. ERKEN EMEKLİ OLACAK ÖDÜLLENDİRİLECEK. BU NE SAÇMALIK, HÜKÜMETİN BÜTÜN ÇALIŞMALARINI TAKDİRLE KARŞILIYORUM. BU SİGORTA BAŞLANGIÇ SAÇMALIĞINA ÇÖZÜM GETİRECEĞİNİ UMUYORUM. SAYGILAR
BAŞLIK YOK
yaşar aki 2013-09-26 18:08:06
EYTLERE KAYNAK YOK EYT LER SSK SİSTEMİNİ BOZUYORMUŞ
YAHU BİZ DEN YILLARCA PRİMLERİMİZİ KESERKEN İYİ ÖDEMEYE GELİNCE YANYATTI CAMURA BATTI İŞSİZLIK FONUNDA MİLYARLAR BİRİKİR MUTAHITLERE DAĞITILIR SURIYELİLERE DAĞITILIR KACIMIZ DOĞRU DURUST İŞSİZLIK PARASI ALDIK . OYUNUN ORTASINDA KURAL DEĞİŞTIRILIR. VERILEN HAKLARIMIZ ELIMIZDEN ZORLA ALINIR SONRA BIZ SSK NIN HESAPLARININ GUNAH KECISI OLURUZ. VARMIN BOYLE SEY YA . BURSA DA SURIYELIYE GEL SU İŞİN UCUNDAN YARDIMLAYI VER DEDIK HERIF BEN SURIYELIYIM DEDI AZ DAHA İTİ PATAKLIYORDUM ARKADAŞLAR TUTTU . BU VATANIN GERÇEK SAHIPLERİ BU VATANDA PARYA HAYATI YAŞAR - ALLAHIN TEMBEL ARABININ CEBINE NAKIT KONUR KARNI DEVLER TARAFINDAN DOYURULUR. YETER ARTIK . YETER ARTIK YETER ARTIK
iş arıyorum
murat 2013-09-26 15:21:35
Üniversite mezunuyum SMMM belgem var 20 sene iş tecrübem var iş bulamıyorum ? ilanlar 35 üstü istemiyor devlet daireleri bile almııyor bu nasıl iş
bukader deyil
levent balcı 2013-09-25 12:07:18
biz kaya kovuğundan mı çıktık
haram olsunnn
ali kılıç 2013-09-25 08:43:23
evet haram olsun büçce iyi deyilmiş g.antep-nizip ilçesinde yaşıyorum ilçemizde yaklaşık 50 bin suriyeli var bunlara gıda ve para veriliyor durumu iyimi kötümü kimse sormuyor burada benim bildiyim çok insan ekmek bulamıyor neden neden kendi vatandaşınıza bakmıyorsunuz yazıklar olsun evet sandıkta görüşürüz
yaşa takılanlar
mustafa akkaya 2013-09-24 23:55:35
kısa ve öz akpy 2 dönem oy verdim ama şimdi yasa yoksa oyda yok bunu bilsinler.
ofsayt osman
ofsayt osman 2013-09-24 23:22:01
o kadar yazdım nire gitti
ofsayt osman
ahmet bulut 2013-09-24 23:13:51
50 yaşında emeklilik erken diyorlar.Fakat Avrupa da sanırım İKİ YIL MİLLETVEKİLLİĞİ YAPIPTA emekli olmakta yok.
yanlış cetvelle ölçü alınmaz
ofsayt osman 2013-09-24 23:02:14
Avrupada 60-65 yaştan genç emekli bulamazsınız deniyor, bu doğru olabilir fakat AVRUPADA 2 YIL MİLLET VEKİLLİĞİ yapıpta emekli olmakta yok sanırım.Sanırım diyorum çünkü yurt dışına çıkmak bu yaşam standardı ile mümkün olmadı ve emekli olunca da zor görünüyor..Bu işte Sadri Alışık'ın OFSAYT OSMAN filmi gibi.. Yıllarca belli bir hayal uğruna çalış sonra birileri böyle olmaz deyiversin. 3-5 yıl sonra bu yaş olmadı az daha uzatalım denmeyeceğinin garantisi ne olabilir. ''HAYALDİ GERÇEK OLDU '' güzel bir söz.Ya hayallerin yıkılması uzun yıllar sonrasına kalması.. Son sözüm başbakanımızdan duyduğumuz futboldan bir söz..MAÇ BAŞLADIKTAN SONRA OYUNUN KURALI DEĞİŞMEZ ama ben işe 1992 de başladım 7 YIL sonra bir anda oyunun kuralı değişti.Bu sefer kuralları değişen bir oyun değil
EMK
EYT'Lİ 2013-09-23 13:41:12
Hayatında hiç sgk lı olarak çalışmamış biri parasının zoruyla millet vekili olacak,5 yıl vekillik yapacak, yaşı ne olursa olsun emekli olacak, bizim emekler ne olacak, bunları sandık belirler.
EMK
EYT'Lİ 2013-09-23 13:40:33
Hayatında hiç sgk lı olarak çalışmamış biri parasının zoruyla millet vekili olacak,5 yıl vekillik yapacak, yaşı ne olursa olsun emekli olacak, bizim emekler ne olacak, bunları sandık belirler.
yaşa takılanlar
turgay 2013-09-23 11:31:38
sayın bakanlar elinizi vişdanınıza koyun siz bi dönem milet vekili ol emk hakkazan biz 25 yıl calışalım yaşa takılalım sayın babacanın şirketleri 25 yaşından büyük şöfor almıyor ben nerde calışacam
akp ye orverdim PİŞMANIM
metin öztoprak 2013-09-22 15:12:27
BENDE HAKKIM OLAN EMEKLİLİĞİMİ İSTİYORUM ,, ERKEN EMEKLİLİK DEMİYORUZ HAKKIMIZI İSTİYORUZ HEP HEDEF SAPTIRIYORSUNUZ...İNSAN KENDİNE YAPILINCA ÇOK İYİ ANLIYOR BEN AKP YE GÜVENİYORDUM GÜVENİM SARSILDI DAHA OY VERMEYECEGİM
YAŞA TAKILANLAR
SADETTİN 2013-09-21 22:01:57
Modern kölelelik diye buna derler ÜLKEYİ yöneten bu zihniyet sözde müslüman zihniyeti seçimler yakın ben hakkımı istiyorum ERKEN emeklilik istemiyorum
HAK
feridun 2013-09-21 20:12:53
MADEM AVRUPA YASALARI DİYORSUNUZ SAYIN BAKAN AVRUPADAKİ ÇALIŞMA VE ÜCRET ŞARTLARINIDA ÜLKEMDEKİ YASALAR İÇİNDE GÖRMEK İSTİYORUM. BEN İŞ MAKİNASI HALK DİLİNDE DOZER OPERATÖRÜYÜM AVRUPADA MAAŞLAR 4500 EURO VE ÇALIŞANLAR ÜLKE ÜLKE TATİL YAPABİLİYOR BEN İSE MEMLEKETİMDEN DIŞARI AYAK ATAMIYORUM EMEKLİLİK YAŞI İLE OYNAMAKLA OYLAMAK AYNIDIR ÖNÜMÜZDE SEÇİMLER VAR BİLMEM ANLATABİLDİMMİ ? SAYIN BAKAN
akp ye takılanlar
haluk 2013-09-21 20:02:07
Herkes parmak yalar bizler avucumuzu yalıyoruz.arkadaş kimseden bedavaya birşey istemiyoruz biz hakkımız olan emekliligi istiyoruz önüne gelene para verirsen olmadık işlere yatırım yaparsan kalkıpta bana bütçenin yetersiz oldugundan bahs edemessin hemde diger hükümetleri suçlayıp durmayın sanki sizin her yaptıgınız dogruymuş gibi haktan bahseden önce başkasının hakkını koruyacak.
yaşa takılanlar
ali 2013-09-21 11:45:22
sayın bakan sizin maaşla bizim maaşları 1 ay değişelim de nasıl yaşayacaksın bakalım
yaşa takılanlar
ali demirel 2013-09-21 11:38:31
500,000 bin kişilik suriyeli bakacağına kendi vatandaşına bak ondan sonra bütçemizde belli diyorsunuz bizim hakkımızı yiyorsunuz 28 30 yıldır çalışıyorum ne senelik izin ne bayram tatilim var millet vekilleri 5 yılda emekli oluyor askeri ücretle bir eve bakılmıyor
varmısınız
ferman 2013-09-21 10:22:21
Arkadaşlar mağduriyetimizi gidermeyen hükumete yerel seçimlerde oy vermeyerek gücümüzü göstermeye VARMISINIZ.
SÖZ ÇOK İCRAAT YOK.HEP YALAN
Mağdur 2013-09-20 21:55:22
Tok aç insanın halinden anlamaz.Varsa yoksa hep dildedir.Bu hükümette Aileden sorumlu bakan söz verdi.Çalışma bakanı söz verdi.Sonuç bağlar gazeli.5 milyon çalışan bu yaşa takılanlar grubuna giriyor.Eşlerinide sayarsak 10 milyon eder.Bunları çocularının 2 milyonuda oy verme yaşında olduğnu sayarsak 12 milyon oy eder.Oyunuza sahip sıkın.Bize kim sahip çıkar ve hakkımızı savunursa oradayız.Yoksa bir takım yerlere show yapmakla artık kimse kanmıyor.Millet iş ve tokluk peşinde.Milletin ağzını yokluyorlar.İki yıla düşük maaşla erken emeklilik diyorlar.Önce kesinti için % 2 dediler.Şu an % 7 ye çıkardılar.Yani bunların gözü sizin emeklilik maaşında..Ben hakkımı kesintisiz tam istiyorum.Verenden Allah razı olsun.Vermeyene hakkımı her iki tarafta haram ediyorum.Bu yasayı çıkaranlara ne oldu ?Şöyle dönüp geriye baksınlar.Kimseye hiç bir yer baki değilidir.
kul hakkı
EYT YUSUF 2013-09-20 21:42:55
bu insanların çoğu sizlere oy verdi bu haksızlığı giderirsiniz diye.kimse sizden erken emeklilik istemiyor sadece işe başladığındaki haklarını istiyor inş.bu hakaları verirsiniz yoksa kul hakkından hesap verirsiniz bunun hesabı çok ağır olur.
yaşa takılan
mustafa 2013-09-20 20:53:04
yaş haddini 1999 da çıkardılar siz bunun mirasını yiyorsunuz sgk da en ufak bir düzelme var mı peki herseyi biliyoruz bizden kesilen paralar sgk nın neresine gidyorda sosyal güvenlik sistemi kendine katma değer yaratıyor özel hastanelerin cirosu kaymak kebap ilaç fiemalarının gelirleri lokum gibi bizimgibi iş bulamayanların kredi kartına mahkum ettiniz gelecekte emekli olsakda maaşlarımızı bankalar kesecek hay sizin yaptığınız adalete suriyeli mülteciye para var ama değil mi ülkende bu kadar aç insan varken adını bilmediğimiz ülkelere para aktarmalar var helal etmiyoruz hakkımızı
yaşa takılanlar
erol 2013-09-20 20:39:51
biz kazandığımız hakkı istiyoruz sadaka değil.önümüzdeki seçimlerde görecekler hakkımı helal etmiyorum
yaşa takılanlar
erol 2013-09-20 20:39:04
biz kazandığımız hakkı istiyoruz sadaka değil.önümüzdeki seçimlerde görecekler hakkımı helal etmiyorum
herkeze var bize yok
mustafa 2013-09-20 20:18:10
1999 yılında herşey değişti şimdi diyorki sgk ya yük önüne gelene maaş verirken bize mi sordun.hakkımızı yiyen bu devlete haram olsun.
yanlış
yaşa takılan 2013-09-20 18:02:29
bu yanlıştan dönmesseler halk döndürmesini bilir eralde adam gibi mualefet olmayınca bunlarda bunu firsat biliyorlar ama halkın tokatı sert olucak görücekler..
KANUNLA HAK GASPI
MUSTAFA 2013-09-20 15:32:54
HÜKÜMETE SADECE ŞUNU DİYORUM..3 LÜ KOOLİSYON HÜKÜMETİNİN HARAM MİRASI TATLI GELDİ.. AMA eyt NIN KUL HAKKINI YİYORSUNUZ.. YASALAR HAK KAYBI OLACAK ŞEKİLDE GERİ İŞLETİLMEZ.. BUNU SİZDE BİLİYORSUNUZ.. İKİ CİHANDA ALACAKLIYIM..
madur
kemal iren 2013-09-20 14:19:23
yaş 47 3 yıldır işsizim benim suçum devletime güvenmek benle bir anlaşma yaptı şu kadar prim öde şu yılı doldur emekli ol dendi dünyanın neresinde devlet vatandaşının hakkını gasp eder erken emeklilik isteyen yok devlet benle yaptıgı anlaşmayı yerine getirsin hakkımıda haram olsun bunu yapanlarada sürdürenlerede...
YETER ARTIK VERİN HAKKIMIZI
NEVİN 2013-09-20 12:54:12
BİZ ERKEN EMEKLİLİK İSTEMİYORUZ GASP EDİLEN HAKKIMIZI İSTİYORUZ NEDENSE BUNU ANLAMAK İSTEMEDİ HÜKÜMET SÜREKLİ ERKEN EMEKLİLİK DİYE SÖZ ETTİLER ANLAYIP ANLAMAMAKTAN GELDİLER. OLSUN BİZDE SİZİ ANLAMADIĞIMIZI SANDIKTA GÖSTERECEĞİZ HANİ SÜREKLİ SANDIKTA GÖSTERİN DİYOR YA BAŞBAKANIMIZ BİZDE ONU BEKLİYORUZ BİZLER HEP UMUTLA BEKLEDİK YANLIŞTAN DÖNÜLECEĞİNİ SANDIK ARTIK UMUTLARIMIZ TÜKENDİ KÖTÜ HABER ALMAKTAN PSİKOLOJİMİZ BOZULDU ŞİMDİ KÖTÜ
HABER ALMA SIRASI SİZDE BEKLEYİN BAKALIM....
suyu bulandırmayın
nusret 2013-09-20 12:04:54
erken emeklilik istemiyoruz, bizler işe başlarken devletle yaptığımız anlaşmanın geçerli olmasını istiyoruz..
BİZİM HAKIMIZI YİYENLER VEYA YEDİRENLER
h. erişken 2013-09-20 11:54:58
Benim emekliliğim 3 yıl geçti sayın bakanıma söylüyorum sizin üyenizin AMA BU YASADA BİZLERİ EMEKLİ ETMEZSENİZ İKİ DÜNYA BİR ARAYA GELSE SİZE DAHA OY VERMEM NE 2 YILI KARDEŞİM YAPACAK SANIZ PİRİMİ DOLANLAR VE 25 YILI DOLANLARI DİYİN BÖYLE GİDERSE BUSEÇİMDE KAYBEDERSİNİZ KAYBEDİNDE İSTEMİYORUZ.
mağdur
ismail 2013-09-20 10:48:48
Bakanlar arasında hiç çalışmıyan çalışma ve sosyal bakanı ancak yaptığı iş balon şişirmek icraat yok.
yaşa takıldım
tahir 2013-09-20 09:37:33
1986 başlangıç 7000 gün pirim var 49 yaş yazık hakkımı istiyorum.
sadaka istemiyoruz
mustafa 2013-09-20 08:38:11
erken emeklilik diyen yalan söylüyor..biz zaten işe girdiğimizde belli olan kurallar içerisinde hakettiğimizi istiyoruz,sadaka istemiyoruz.Faruk Çelik bu kanun çıkarken söylediği sözleri hatırlasın,vicdanı rahatmı acaba.dün dündür bugün bugündür mü diyorsunuz.
öcalandan rica edelim, başbakan onun sözünü dinler.
sedat güdek 2013-09-19 23:41:29
bu döneme kadar bütün oylarımı akp ye verdim, artık alır '' verirsem''
1999 GERÇEĞİ
EYT Lİ 2013-09-19 22:42:28
Tarih 8 Eylül 1999, yani Anasol-M dönemi.

Bu tarihten önce işe başlayan kişiler normalde yaş şartı olmaksızın, prim günü ve sigortalılık süresiyle emekli olacaklardı.

Fakat DSP-ANAP-MHP hükümeti, hazırladığı sosyal güvenlik paketiyle prim gününün yanında yaş şartını da yeniden getirdi.

Yeniden olayı da şöyle:

Çok önceden beri uygulanan emeklilikte yaş koşulu, 1991’de Demirel Hükümeti tarafından kaldırılmış ve kadınlar 38, erkekler 43 yaşında emekli olabilir hale gelmişti.

30’lu ve 40’lı yaşlarda emeklilik hayali kuran çalışanlar için 8 Eylül 1999’da yapılan düzenleme hayal kırıklığı oluşturdu.

Mesela 1974 doğumlu ve 1992’de çalışmaya başlayan bir bayan 2012 yılında emekli olabilecekken, yeni yasaya göre emeklilik tarihi 2023 yılına uzadı.

Yani bu bayan işe girerken beklediği tarihten 11 yıl daha geç emekli olacak.

İşte bu örneğimizdeki gibi yaklaşık beş milyon kişiye Emeklilikte Yaşa Takılanlar (EYT) deniyor.

oy kaybı
garip 2013-09-19 22:35:53
Alaha havale ediyorum ben bunları torunlarımız ah edermiş,çocuklarımız sizlere beddua ediyor üç kuruş harçlık veremiyoruz sizlerin yüzünden İnşallah son gülen biz oluruz bu inatlarınız size çok oy kaybettirecek kendi kendinize çukurunuzu kazıyorsunuz
emeklilik
ahmet özkan 2013-09-19 22:28:38
şu devlette SURİYELER kadar degerimiz yok sayın bakanim size HAKKIMI HELAL ETMİYORUM
insafff
yaş bekleyen 2013-09-19 22:22:32
beliki bu yazdıklarımı asla okumayacaksın sayın bakanım .bizi mağdur edenlerden allah hesap sorsun diyorum .
4447
GERÇEK EYT 2013-09-19 21:57:35
4447 MAĞDURLARIYIZ O ZAMANIN HÜKÜMETLERİ BU KANUNU HAZIRLADIĞINDA ŞİMDİKİ AKP O ZAMANIN REFAH PARTİSİ İÇİNDE BULUNANLAR HAYIR OYU KULLANARAK İTİRAZ ETMİŞTİ ŞİMDİ AKP DE KİLER NEDEN SES VERMİYORLAR
TORUNLAR AH EDER
mağdur eyt 2013-09-19 21:55:14
faruk çelik,ali babacan ve mehmet şimşeğin olduğu yerde hiç bir iş doğru yürümez tez bıraksınlar koltuklarını yoksa bu millet indirmesini bilir
hepsi onun yüzünde
eyt 2013-09-19 21:45:30
o yaşar okuyan yokmu boynu altında kalsın edepsiz i halk tv görüyorum kumandayı vırlatasım geliyo
adeletin bumu
hak sahibi mağdur 2013-09-19 21:35:15
adeleti kendi menfaetlerine göre işletiyorlar, bunu bütün toplum biliyor. aldanan hep, hakları başka yerlere aktarılan insanlar oluyor.bunuda hepsi biliyor.olan hep hakkını alamayan hak sahiplerine oluyor.
DÜNYADA ÖRNEĞİ OLMAYAN UYGULAMA
Süleyman ÇAYCI 2013-09-19 21:02:17
Sizlerde çok iyi biliyorsunuz ki hiç bir kanun geriye doğru işlemez. Milletin kendisini haksız bir şekilde emekliliğini elinden alıyorsunuz. milletin vekilini ( yani siz güya bizim vekilimizsiniz yani biz varsak burdaysak sizin hükmünüz düşmüş demektir) 25-30 yaşında 2 yıl gibi çok kısa bir sürede emekli ediyorsunuz. Zaten millet vekili olanların hiç birinin emekli olmaya zaten ihtiyacı yok. Maalesef ülkemizde zengin malı mülkü olanlar nedense millet vekili oluyor. Bizim gibi emekcinin vekil olduğu nerede görülmüş. O kadar dengeleri düşünüyor vatanı milleti düşünüyorsanız önce siz feragatta hele bulunun sonra bizden isteyin. 45 yaşına gelmiş 9000 işgünü prim yatırmış vede işden çıkarılmış bir arkadaşım nasıl 5-6 yıl maaşsız ve sosyal güvencesiz geçinecek bunu hala neden anlamıyorsunuz herkes sizin gibi baba parası yemiyor veya zengin ve ağa çocuğu değil. Zaten sen kendini 2 yılda normal bir emeklinin 8-10 kat fazla maaşıyla garantiye almışsın. Varsa vicdanınız biraz daha düşünün maden adalet ve kalkınma partisini temsil ettiğinizi söylüyorsunuz gerekeni yerine getirin.
emekliliğim çocuğumun rızkıdır geri verin almayın
seval 2013-09-19 20:41:40
ben 1987 beri çalıştım primim doldu 4 yıl kaldı sayın bakanım mali bütçenizi emeklilikte aramayın o çalışanın hakkıdır nasıl bir gaspdır bu emekliliğimiz sizi doyururmu helal etmiyoruz bu kadarmı göz diktiniz üç kuruşumuza ayıptır günahtır benim yavrumun hakkı rızkıdır helal etmiyorum
çalınan emekliligim
mürsel 2013-09-19 20:26:03
bakan yine martaval okumuş soruyorum bakan sen bi dönem millet vekilligi yapıp nasıl emekli oluyorsun
yasamı ne yasası ya
fısher 2013-09-19 20:16:14
arkadaşlar bizler emekli olacağımız maaşları akp hükümetine bağiş yapalım bakın nasıl yasayı getiriyolar..
eyt
memiş yamaner 2013-09-19 19:47:22
faruk çelik gibi birisinin bu ülkede bakanlık yapmasını ve o koltuğu meşgul etmesini kabullenemiyorum.
adalet varsa
mağdur 2013-09-19 19:42:33
birileri geliyor 25 yıl pirim yatır diyor birileri geliyor 9 10 yıl uzatıyor yarın öbüleri gelir emeklilik yaşı 85 derse şaşırmam biz kime güveneceğiz diğer ülkelerde insanlar hakkını tam alıyor ve insanca yaşıyor taitlini yapıyor sağliklı besleniyorlar bu ülkede ne bulusak yiyoruz ben her gün 100gr et yemiyorum gerçek adalati sağlamak istyorsanız lütfen bize yaptğınız gibi yasayı geriye çalıştırarrak 35 .40 yaşında emeklliğiği iptal edein hak yerini bulsun.
Kul hakkı
Gürcan 2013-09-19 19:40:10
Hakkımızı niye vermiyorsunuz,yazıklar olsun kul hakkı yemeyin bu dünya sizede kalmaz
OY RANTI
S.Ç 2013-09-19 19:28:33
Arkadaşlar faruk çelik ileo maliyeyi çok düşünen mehmet şimşek le önce şunu açıklasın bugün kü ve geçmişteki iktidarlar bizim hakkımızı ÇALDI şimdi maliye bakanı hazineye büyük yük getirir asla kabul etmem diyor ey vatan sever bakan SURİYELİ TERÖRİSTLERE YAPTIĞINIZ YARDIM BAĞLADIĞINIZ MAAŞLARI İKTİDAR CEBİNDENMİ VERİYOR o kadar DEVLETİ düşünüyorsan çıkıpta BAŞBAKANA itiraz etsene
GASP EDİLEN EMEKLİLİK HAKKIMIZ
Zeynep 2013-09-19 19:09:34
EĞER BİR DÜZENLEME YAPILACAKSA YASANIN ÇIKTIĞI 08.09.1999 TARİHİNDEN ÖNCE İŞE GİREN SSK,EMEKLİ SANDIĞI VE BAĞKUR MENSUPLARINI YIL ŞARTI ARAMADAN KAPSAMALIDIR.AKSİ DURUMDA YENİ BİR HAKSIZLIK DAHA YAPILMIŞ OLUR.TÜRKİYE'DE NEDEN YASALAR ÇALIŞANLARA GERİYE DÖNÜK İŞLETİLİYOR?.HÜKÜMET ÜYELERİNİN DE YASANIN ÇIKARILDIĞI TARİHTE TEPKİLERİ TBMM TUTANAKLARINA YANSIMIŞTIR.BU YANLIŞTAN NE ZAMAN ARTIK DÖNME ZAMANI GELMİŞ VE GEÇMEKTEDİR.
Erken Emeklilik
Alper 2013-09-19 18:52:43
Faruk çelik 1999'da koalisyon hükümeti döneminde FAZİLET PARTİSİ Milletvekili idi,bizim için haksız çıkarılan yasaya o gün mecliste aynen şu cümleleri söylemişti.SİZ NE YAPIYORSUNUZ EMEKLİLİK YAŞINI YÜKSELTEREK MİLLETİ MEZARDAMI EMEKLİ EDECEKSİNİZ diye muhalefet ediyordu,şimdi iktidaarda ama açıklamalarına bakıyorum bu yaşta emekli olurunurmu diyor.Kimse sadaka istemiyor,o dönem işe girenlerin emekli olacakları tarih bell idi,koalisyon iktidarı haksız yere ilerye dönük çıkartması gereken yasayı bizleride katarak çıkarttı ve maalesef anayasa mahkemseide bu adil olmayan yasayı onayarak ehr birimizin 8-9 yıllık hakkını gasp etti,yasadan önce 47-48 yaşında emekli olacakken yasa çıktıktıktan sonra emeklilik yaşım 53-54 oldu.Bu hakszlıüı giderin ama muhalefet partilerinden bile bu kounda çıt yok.MHP,CHP ve diğerleri evet biz iktidara gelir isek bu haksızlığı birebir olmasada en uygun şekilde çözeceğiz bile demiyorlar.
eyt
mehmet CAN 2013-09-19 18:37:55
Arkadaşlar uzaktan takip ettiğim kadarıyla sakın yetkililerle 2 yıl ve kesinti içeren bir tasarıyı görüşmeyin ve kabul etmeyin. Diyemiyorlarki bu kademeli geçişte haksızlığa uğrayanları kademeli geçiş süresini kısaltalım. Deselerya en azından bütün kademeli geçiş iptal yada eyt lilerin 3-4-5 yıl gibi bekleme süresini kesintisiz kısalttık. Ne demek %2 gibi bir kesinti. Siz bunları ancak yasadan sonrakilere yapabilirsiniz. Bir kıyak yaparsınız yasadan sonrakilere o zaman kesinti yaparsınız. Bizlerden 1 kuruş bilekesmeye hakkınız yok.
yazık bu devlete .
leyla tezcan 2013-09-19 18:27:18
kardeşim yurdışında haklar var haklar aynı haklara sahip olalaım emekli etmeyin bizi 70 yaşa kadar çalışalım . nezaman işten atılacağız diye korku ile çalışıyoruz . bugün işten çıkarsınlar birdaha iş bulalam . yazık bu millete aklım almıyo kendinize nasıl 2 yılda emeklilik çıkardınız hala inanamıyorum . bunların hepsi aynı parti ayırt etmeden söylüyorum.
VER AVRUPA AYARINDA MAAŞ KESINTI YAP
A.YAŞAR 2013-09-19 17:38:17
NE VERIYORSUNDA NE KESMEYE KALKIYORSUN BUNU SOYLEMEK BILE ABESE IŞTIGAL
YASA GERYE İŞLETİLEMEZ KANUNU NERDE
A.YAŞAR 2013-09-19 17:35:51
HALA bakanlar bıle fıkır karısıklıgı ıcın erken emeklılık mevzusunu sokuşturuyor. kardesım kazanılmak hakkımızı ıstıyoruz bhaksız ca gerıye donuk işlettıgınız yasa yuzunden maduruz bunu anlayın he ne kadar orda kalırsın gorecegız ya bu mıllet cıdden aptal yada sız cok uyanıksınız
SABIRINDA BİR SONU VAR
faruk TAŞKIN 2013-09-19 17:26:26
50 yaş altı ve 25 yıl prim gününü doldurmamış milletvekillerinin emekliligini düşürüp bugüne kadar aldığı maaşıda faiziyle geri alsınlar.İş istiyoruz sen yaşlısın prim günüm dolmuş maaşımı bağla sen daha gençsin diyorlar.Sayın bakan ya emeklilik veya iş sorunnu çözün bu insanların sabrı taşmak üzere,gezi eylemcileri gibi sokağa dökülmüyorsak vatanımızı sevdiyimizden ama sabırında bir sonu var
emeklilik
sevda 2013-09-19 17:02:49
SSK yı batıran bizmiyiz yoksa dolandırıcılarmı hakkıyla emekli olan kac kişiyiz sanki bunun faturasını neden bize kesiliyör dünyanın en fakır ülkeside bile vatandaşına sosyal yardımda bulunmaya calısıyör iş yok emeklilik yok işsizlik yok ne yapacak bu milet 45 yaşından sonra tam paraya ihtiyacı olduğunda bu yaşta emeklilik dünyada yok deyip kestirip atmak kolay o zaman bir zahmet başka cözüm bulun.
mağdur
mehmet 2013-09-19 16:15:54
17 yaşımdan beri çalışıyorum yaşım 42 27 yıldır şimdi işsizim emeklide olamıyorum işde bulamıyorum adamlar haklı 42 yaşında birini işe alırlarmı kaldıki alan olsa bile benden onun istediği verimi alırmı veya benim yaşım dan dolayı ailemin geçimini sağlayabilirmiyim yani vasıflarıma uygun biriş birdaha bulmam yüzde kaç ihtimal bu beden 27 yıl fabrikalarda yıprandı ne ben işverenin ne işveren benim performansımdan memnun olabilirliğini düşünüyorum zor bir ihtimal çünkü 27 yılda bu beden çok yıprandı sanıyorum benim gibi birçok eyt lide bel fıtığı romatizma çeşitli sağlık sorunları oluşmuştur arabanın motoru bile belli bir zaman sonra devamlı çalışmaktan bitiyor onun kolayı var insan bedeni bizim gibi 27 yıl fabrikalarda çeşitli kimyasallara gazlara maruz kalıyor üretim performansı yüksek tutmak devamlı baskı altında ya hu işe birde bu taraftan bakın artık erken emeklilik değil anamızın ak sütü gibi işe başladığımız kurallarla hakkımızı istiyoruz ANLAYANA
o zaman millet vekilleride 20yılda emekli olsun
talip 2013-09-19 16:09:01
bir miletvekili on sgk masını alıyor o zaman mali butce bozulmuyor
19.09.2013
mehmet 2013-09-19 15:39:08
2009da işten çıkarıldım bir daha işe giremiyorum kimse işe almıyor ayrıca işe girsemde emekli maaşım düşecekmiş madem s s.g k. durumu iyi değilse neden çalışırsam emekli maaşımı düşürüyorsunuz ayrıca bu dönemekadar hep a.k.p.ye oy verdim duyurulur
19.09.2013
mehmet 2013-09-19 15:38:13
2009da işten çıkarıldım bir daha işe giremiyorum kimse işe almıyor ayrıca işe girsemde emekli maaşım düşecekmiş madem s s.g k. durumu iyi değilse neden çalışırsam emekli maaşımı düşürüyorsunuz ayrıca bu dönemekadar hep a.k.p.ye oy verdim duyurulur
BES
yakup yazıcı 2013-09-19 15:33:53
"Yasanın geri işletilemeyeceği" ilkesi Abdullah Gülün halen Görevde olmasıyla kanıtlıyken,aynı ilke çalışana geldimi uygulanmıyor!Dahası "sizin emekliliğinizi gaspettik kusura bakmayın buyurun size BES verelim!!!anlayışını hakim kılma çabasındalar.
y takılanlar
amet 2013-09-19 15:21:29
bizim paraları suriyeye mısıra harcayın çelik bey .benim hak ettigim emekliligimi verme.allah bildig gibi yapsin sizi
emeklilik hayal
nedenki 2013-09-19 14:41:52
işlerine geldiği gibi yorum yapıyorlar,bizler sedece kazanılmış hakkımızı geri istiyoruz...
4447yasa
4447 yasa maduru 2013-09-19 14:39:58
4447 nolu yasa cikti tarih den sonrakiler icin islem yspmaniz yasaya daha uygun degilmi?yasada verilen hak geri alinamaz yazili degilmi?bu kanun nerde o zaman?
MEZARDA EMEKLİLİK
FADİME 2013-09-19 14:05:17
22 YILDIR SSK LI ÇALIŞIYORUM 9 YIL VAR YAŞTAN BU NASIL ADALET BU YASA ÇIKMAZSA OY YOOOOOOK
EMEGİNİN KARŞILIGINI ALAMAYANLAR
üzeyir şen 2013-09-19 13:49:11
HAKLIYIZ SADAKA DEYİL HAKKIMIZI İSTİYORUZ ASGARİ ÜCRET VERECEKSİNİZ ALLAHTAN KORKUNUZ YOKSA KESİN KESEBİLDİGİNİZKADAR SESİMİZİ DUYURMAYA ÇALIŞAN HERKESE SONSUZ SAYGILAR VE SELAMLAR
EMEGİNİN KARŞILIGINI ALAMAYANLAR
üzeyir şen 2013-09-19 13:48:04
HAKLIYIZ SADAKA DEYİL HAKKIMIZI İSTİYORUZ ASGARİ ÜCRET VERECEKSİNİZ ALLAHTAN KORKUNUZ YOKSA KESİN KESEBİLDİGİNİZKADAR SESİMİZİ DUYURMAYA ÇALIŞAN HERKESE SONSUZ SAYGILAR VE SELAMLAR
emeklılık
kenan karipcin 2013-09-19 13:34:47
acıklamada gunu prımı dolduran demıyo yası dolduran dıyo o ne demek yanı prim borçlanmasımı olacak
hep aynı hikaye
celal 2013-09-19 13:01:29
emeklilik hakkında görüş bildirmek üzere bu ikisi ve maliye bakanı yer değiştirip rollerini oynamaktan başka bir şey yapmıyorlar.hikaye şu;iyi polis kötü polis aynı konuyu temcit pilavı gibi pişirip pişirip milletin önüne getiriyorlar.hani başbakan diyorya millet gözünü açtı,uyandı diye galiba bunlar bunun farkında değiller.ama az kaldı.....
50 yaş gençmiş.
Arif Karabulut 2013-09-19 12:51:22
Sayın bakan 50 yaşında insan emeklilik için genç diyor, birde bunu özel sektörde işverenlere sorsun bakalım. 50 yaşında çalışan insan gençmiymiş. Sektörde yaş ortalaması kaçmış. O yaşdaki bir insanın evlatları kaç yaşında oluyormuş. Sektörde ortalama çalışkan bir çalışanın bir işyerinde çalıştığı süre ne kadarmış.Ve işden ayrıldığında ilk sorulan şey ne imiş.Bu konularda da kapsamlı bir istatistiksel bir araştırma yaptırsın. Ondan sonra bu açıklamaların samimiyetine inanalım.
ne istiyorlar
güner 2013-09-19 12:50:28
sayın başbakanımız ve bakanlarımız insan çalışmak ister hayatını idame ettirebilmek kimseye muhtaç olmamamk için fakat çalışmanında bir sonu olmalı insan illede mezarda mı emekli olmalı insanların emeklilik planları olmamalımı zaten emekli olmak isteyen insanlarımız özel sektör çalışanı devlette çalışan insanımızın emeklilikten yana pek bi sıkıntısı yok çükü devlet kapısı garanti iş garanti gelir bi de özel sektör çalışanına bakın asgari ücret maaş üstüneüstlük iş garantisi yok madem erken emeklilik o zaman insanlara iş bulacaksınız kamuda iş imkanı sunacaksınız 45 yaşında bi insan nerede ve ne şartlarda çalışacak bi inşaat işçisi düşünün bu işçi zaten 40 yaşına geldiğinde 60 yaşında bi insan gibi yıpranmış oluyor ne yapacak bu insan nereden iş bulacak hani 3 çocuk diyoruz ya bide 3 çocuğu varsa gelin siz çıkın işin içinden mazallah siz bu durumda olsanız yaşamınıza son verirdiniz ki bunun örnekleride yaşanmıyor değil bence hükümet radikal bi karar alıp emeklilikte yaşa takılan insanların durumunu yeniden gözden geçirmeli tarafları memnun edecek bi yasa çıkarmalı eğer çözüm üretemiyorsa emekliliğini hak etmiş fakat işsiz kalmış ve evine ekmek götüremeyen insanlara iş bulmakla yükümlü olmalısınız.eğer bu insanları görmezden gelirseniz onlarda birgün sizi görmez unutmamalısınız ki 2023 hedefine sizi bu insanlar taşıyacak kaynak yok demek çok büyük bahanedir adaletli kalkınma adalet sağlanarak olur eğer adalet olmaz ise adalet ve kalkınma partiside olmaz
eşkiya devlet
özlem köse 2013-09-19 12:49:21
Ben enayimiydim 18 yaşında çalışmaya başladım.16 yılını gece nöbetleriyle geçirdim sağlık sektöründeyim 2 yıldır emeklilik hakkım devlet tarafından gasp ediliyor.Ekonomiye asıl yük millet vekili maaşları ve meclise girenin aldığı emeklilik hakkıdır.Ben yapmam gerekeni hakkıyla yapmışım zaten.
Elde kalmadı
Hüseyin 2013-09-19 12:46:25
Bu yasa sebebiyle hükümete geldiler insanlar onları kurtuluş olarak gördü ama yanılmışız.
Kendileri de biliyorlar eğer kaybederlerse onlar için çok kötü olacak bizler alıştık ama onlar alışamazlar.
kaybetmeye tahammülleri yok ilk seçimlerde belediyeleri kaybetsinler göreceğiz popülist politikalarını neler dağıtacaklar kimse baki değil.
İnsanlar parasızlıktan nefes alamıyorlar vebali onlara.
emeklilik
h.k 2013-09-19 12:45:51
2 yılı kalanları yapsınlar 4 yılı kalanların tuzu kuru ya bizim günahımız ne bana maaş bağlamasınlar benim hakkımı suriyelilere versinler.bakan faruk çelik keşke benim yerimde olsaydı
Kıyaslama
Hakan 2013-09-19 12:38:33
Sayın bakanlar karşınızda çoluk çocuk yok muhataplarınız yetişkin kıyaslama yaparken avrupa ülkelerini örnek alıyorsun ancak ve ne yazık avrupa hükümetlerinin vatandaşına verdiği sosyal ve ekonomik imkanlardan bahsetmiyorsunuz.Bizde aynı imkanlarla eğitimde sağlıkta devlet yardımlarında eşit şartlarda olalım o zaman kıyaslama yapın.Kimi kandırıyorsunuz belli bir çevre refah içerisinde yaşarken büyük çoğunluğu çıkardığınız kanunlarla eziyorsunuz yaptığınız hizmetlerden bahsederken kaynağınıda açıklayın benim emekli mağaşıma el koyup bana köprü yaptım yandaşlara da ihale ettim demeyeceksin.Bu kadar insanın hak mağdurunun hakkını nasıl ödeyeceksiniz hiç düşündünüz mü? Unutmayın öbür tarafta laf salatası yada siyaset yok Allahın terazisi ve adaleti var......................
avrupa sakızı
ali 2013-09-19 12:03:37
diyorlar diyorlar avrupada şöyle avrupada böyle arkadaş avrupalı işçı benım maaşım kaç katını alıyor. senelik iznini ne zaman plalıyor en önemlisi benim gibi günde 12 saatten çokmu çalışıyor bunları da avrupa standartlarına ulaştırın ben emeklilik istersem .....
A.nıza q. Yım
Rocco 2013-09-19 12:03:03
Ananısını sevdiklerim. Erken emeklilik yok ki mezarda emeklilik var. Yok avrupa , yok oucdi kimi kandırıyorsunuz. Bu ülkedeki ortalama yaşam 60.4 dür. Bundan bahseden yok . 4447 ilk konuşulmaya başlandığında kademe denildi ama direk geçildi sisteme. Öyle yada böyle kazanılmış hakk elden alınmıştır. Gerekirse 5 milyon gerekirse 10 milyon çalışanın emekli edilir sonra bakılır. Ben mart ayında hak edeceğim ama 8sene kaçtı bitarafa. Ne sağ ne sol ülkede insana dair hiç çalışma yok. Varsa yoksa rant....
yaşa takılanlardan sadece birtanesi
mustafa dmirbaş 2013-09-19 11:51:19
bizim sadece devletimizden beklediğimiz,sadece ve sadece1999 öncesi haklarımızın geri verilip kesintisiz emekli aylıklarımızın bağlanmasıdır.Saygılarımla
neden hakkımızı arayamıyoruz ?
küçük hüsam 2013-09-19 11:44:09
Bu kadar oy potansiyelimiz var bir türlü biraraya gelip hakkımızı arayamıyoruz ondan sonra da ağlayıp sızlanmanın bir anlamı yok ama..
devletsiz insanlar
ufuk öztürk 2013-09-19 11:34:48
sevgili bakmayanlar........sizler bizleri avrupanın en büyük ekonomi leri ile kıyaslarken yüzününüz kızarıyormu aceba ben 14 yaşımda işe başladım halen çalışıyorum ve 30 sene olde 7500 günüm var askerliğim saydırırsam 8500 olacak ki bu askerlik borçlanmasınıda devletimin karşılaması gerekirdi. ne çalışma ssatlerim standart nede sosyal haklarımız yıllık izinlerimiz mesailerimiz yoktur .bizleri özel sktörün eline bıraktınız .bana senin devletinin işçilerinin hakkını ver yani 3000 tl maaş yıllık izinler sosyal hakların emekli tazminatı en 100 bin tl hepisini banada uygula 60 kadar çalışmayan namussuztur ...
Biz geriye dönük işletilen yasadan şikayetçiyiz..!
ÖMER ŞAŞI 2013-09-19 11:23:11
Bizlerin kazanılmış haklarının geri alınmasına karşıyız. Dünyanın hiç bir yerinde yasalar geriye dönük işlemez.. Bu yasa bizlere her bir emekli adayına 84000(seksendörtbin)lira kazık demektir. Bizim suçumuz ne..????
yaşatakılanlar
halil ibrahim karakaya 2013-09-19 11:16:30
dünyanın hangi ülkesinde 2yıl vekillik yapıp emekli olanlar var soruyorum sayınj bakanlara ve yetkililere ...
eyt lanlara neden yüzde kesinti yapılacakmış ayıp kabul edilemez 9000 bin pirimim var şu anda emekli olanlar 7000 binden emekli oluyor adaletsizlık
nihat 2013-09-19 11:12:37
eyt lanlar olarak neden maşımızda kesinti yapılacakmış maduruz ikinci kez madur olamayız su anda emekli olanlarvar pirimleri6000 bin 7000 bin pirimden emekli oluyorlar bu haksızlık benden istenilen pirim 5000 bin benim oldu9000 bin birde kesinti yapacaklarmış ayıp beni fazla para verdigim halde mukafatlandırması lazımkan cezalandırıyor kimse kabul etmesin ben 15 ay sonra emekli olacagım niye kesinti olsun beklerim daha iyi ben 2 ci kez emekli olmak istemiyorum ha yıl bazımda para yatırma olabilir aynen bakurlara yapıldıgı gibi velevkin askerlik borclanması yapıp askerden önce ssk lı olanlar para yatırıp ssk numarasını öne alınıp emekli olunur velevkin herkese 2 yıl geriye ceksinler bir sürü altermetifler varken bir ömür boyu emekli maaşımın düşük olmasını istemiyorum kesinti olacaksa normal emeklilik yasına geldimmi oyastan emekli şartlarına göre normal emeklilik gibi yüzdeyi kaldırıp oyaşın emekli maaşını verirse olur filyandiyada böyle ama bunların yaptıkları bir ömur boyu yüzde kesintiyle zam gelsede narmak emeklilik zamından düşük maaş alınacak hayır kabul edilemez bizler sadakaya muhtaş degiliz böyle yaparlarsa eşitsizlik olur
sırada siz varsınız
adsız 2013-09-19 10:42:45
Sayın çalışanlar sıra sizede gelecek sanmayın emekli olacağız yaş ortalaması Türkiye de 55-60 şimdiden bize katılın
yaşa takılanlar
yaşa takılanlar 2013-09-19 10:40:17
ne kadar saçma söyledikleri yapacakları tek şey şudur;99 yılından önce siğortalı olup da prim gününü tamamlamış tüm kişilere kolaylık getirmeleri gerekirken yok 2 yıl kalanlar yok erken emeklilik bekleyenlermiş. kim sizden erken emeklilik istiyorki3,isteyenler kanunda önce sigortalı olup bugün primini dolduranlar okuyunca çok sinirlendim
bunlarınki sadece öteleme politikası
bekir 2013-09-19 10:19:58
Biz zaten 4 sene sonra hakkımız kasbedilmesine rağmen emekli olacağız ama ozamana kadar dört yılı zor şartlarda geçireceğiz ama bize kesilen bu faturayı bizde seçimlerde kendilerine keseceğiz bunlar nasıl olsa bu dönemden sonra bizi ihtidara getirmezler bizden sonra gelenlerin döneminde emekli olurlar bizden sonra gelen düşünsün mantığıyla hareket ediyorlar bizde ona göre kendilerini erken emekli etme formülünü bulduk bu seçimde oy yok.
kanunlar geriye işlemez
mehmet kandemir 2013-09-19 10:18:31
kanunlar geriye doğru işleseydi cumhurbaşkanının görev süresi dolmuştu kanunlar geriye zengin olunca farklı fakir olunca farklımı işliyor bilmek en doğal hakkımız değilmi bizlerin emeklilik yaşı yükselirken vekillerin emeklilik yaşı yemin ettikleri gün emeklilik hakkına kavuşuyorlar 15 sene geri 5 sene ileri 5 senede yıpranma hakları oluyor vatandaşa gelince aktüeryal dengeler bozulu deniyor gülermisin ağlarmısın emekli olunca alacağım maaş 840 tl aylık ödediğim prim ortalama 400 tl
Erken değil mağdur olanlar
Yunus 2013-09-19 10:18:09
Arkadaşlar bu hülümeti yönetenler öyle şeytanca planlar yapıyorlarki bizler erken emekli olmak istiyormuşuz gibi imaj yaratıyorlar biz hakkımızı istiyoruz erken emeklilik değil işe başlarken çalışma süremiz primimiz emeklilik tarihimiz hepsi belliydi yasa cıkarıp kademeli geçişi soktular sen bu yasayı geriye doğru işletemezsin varsa böyle yasa çıkarıldığı tarih ve sonrasını kaplar bu hükümet bizim bu hakkımızın bedelini çok ağır ödemeli magdur olan herkesi uyaralım ve partilerin seçim bildirgelerine bunu koyduralım
EYT
bahar 2013-09-19 10:07:51
Yeter artık yaaa 43 yaşındayım 4 senedir bekliyorum daha 2 sene var yaştan iş bulamıyorum 21 senelik tecrübemizle alay ediliyor sanki herkes kamuda gibi çalışın diyorlar hani iş 30 yaşında insan zor iş buluyor herkesime bir iyileştirme yaptınız bizleri küstürdünüz!!!!
akpliydim ama artık nefret ediyorum
fikret sıkı bolvadin 2013-09-19 10:03:42
birisi aylık 800 lirayı çok görüyor,öbür bakan herkesin önünde işi gücü var sanıyor..iş güvencesi parası var sanıyor..valla ben ümidimi akpli olduğum halde kestim,keşke afyonkarahisar'dada gezi eylemleri gibi eylem olsada şu hükümetten hıncımı alsam..hep kendilerini ve memurlarını düşünüyorlar buda benim canımı çok sıkıyor..siyasete itimatım yok.kendileri 700 günde emekli ballı maaş,bana gelince ölesiye kadar vergi öde....hırsım büyük bunun intikamını almak için fırsat kolluyorum...
maç devam ederken kural değişmez
1999 mağduru 2013-09-19 10:01:08
biz erken emeklilik falan istemiyoruz sadece biz işe başlarken nasıl şartlar vardı bi hatırlatayım 25 yıl sigorta süresi ve 5000 iş günü prim diye işe başladık ama şimdi mağdur ediliyoruz ben sadece 1999 öncesi sigortalı olanları bari eski kanuna göre emekli edin diyorum sayın bakan ve millet vekilleri kendinize geldiği zaman yaş falan yok 2 yıl vekillik yap emekli ol oh oh gel keyfim gel hani adalet ben derhal bu adaletsizliğin düzeltilmesini talep ediyorum sayın iktidar ve muhalefet partisi yetkilieri.
işe alma yaşı
meltem 2013-09-19 09:57:53
erken emeklilik değil isteğimiz söz verilen zamanda emekli olmak istiyoruz.Çünkü biz 18 yaşında işe başladı onların bahsettikleri ise 30 yaşında başlayanlar sanırım.Hem yılımızı ve hem de primimizi tamamladık bunu anlatamıyoruz:!!!!
alakasız konuşmalar
mahmut 2013-09-19 09:56:36
sayın bakanım yav utanın Avrupa Avrupa diyorsunuz ama Türkiye'nin hangi şartları Avrupaya uyuyor hele sizler Avrupa uyuyor-musunuz . Avrupa şartlarına gel uyalım hadi ev hanımına maaş cocuklara maaş issizlere maaş ha onların verdigi maaşı daver onalar 4000 avro maaş alırken biz emekli olduğumuzda 1200 maaş alacağız ayıptır yapmayın bu milletle dalğa geçmeyin bu milletin tokadı ağırdır kaldıramazsınız. benden söylemesi. ve bidaha Avrupayı ağzınıza almayın şartlarınız tutmuyor.önce şartlarını tuttur da öyle eleştiri yap bize akıl ver.
hakkımızı istiyoz sadaka flan değil
ilhan 2013-09-19 09:55:33
27. yılımı yatırıyorum imkanlarımı zorlayarak şu ana kadar dayandık ama tahatsız kaldık fakirlere yardım tek ofis makbusuyla emekli ettikleriniz kredi verip hiç yatırmanları ettinizde bu kadar şerefiyle hasiyetiyle dürüstlügüyle tamamlamış haklı insanları neden hiçe sayıyorsunuz sayın maliye bakanı bir kararla kendinize değişik bireylere hesapsız paralar varda haklı insanlara neden hakları yok kendinizde diyonuz spor oynanırken kural değişmez bizimde değişmez hizmet aşkımızı görün dürüstlüğümüzün ve hahhımızın hakkaniyetini verin yoksa hakkımızı helal etmiyoruz başta bu yasayı çıkaranlara sonrada siz sıcacık koltukta oturanlara orası hz ömerin adelet dağıttığı yer o mevkinin sorumlılığunu taşıyın taşıyamıyorsanız taşıyan kişilere verin ) hükümeti destekliyorum hizmetlerine bağrımı basarım ama bu konuda gerekli şeyleri yapamadı yozğattan ilhan DEMİR
eyt
Aziz Güneş 2013-09-19 09:40:36
Ben bu Ak partiye 10 yıl oy verdim.ama asıl önemli olan 2008 yılında değiştirdiği kanunla çalıştıkça emekli aylıklarını düşüren bir uygulama ile bugün emekli aylıkları 700 liraya kadar düşmektedir.İlk önce bu kanunun değiştirilmesi gerekir.Hatta bu uygulama devam ederse gelecekte emekli aylıkları 400 tl ye kadar düşecektir.Zaten erken emekli etse nolacak bu emekli aylıklığıyla.Bu yüzeden bu kanun değişmezse ak partiye artık oy vermeyeceğim.Faruk Çelik maç oynanırken oyunun kuralını ikince defa değiştirmiştir.
BENDE TAKILAN MAĞDURLARDANIM
GÜL 2013-09-19 09:38:14
Biri bir taş attı kuyuya misali;yaş mağdurlarına hiçbirşey yok oyalıyorlar,zar zor prim tamamlıyoruz, yıl dolduruyoruz,bekliyoruz.Ne olacaksa olsunda ümitlenmeyelim.
neyapsın
inşatcı 2013-09-18 21:30:33
bu hükümete güvenmeyin arkadaşlar parabulupda eylemlere gelemiyorum destek veremiyorum
4447 YASA ERKEN EMEKLİLİK DEĞİL
MAĞDUR 2013-09-18 18:59:13
SİZLER BASIN OLARAK HALEN ERKEN EMEKLİLİK DİYE SORARSANIZ TABİKİ ADAMLAR BÖYLE BİR ŞEY GÜNDEMİMİZDE YOK DERLER ŞUNU BİR ANLASANIZ BİZLER 4447 YASANIN MAĞDURLARIYIZ YASANIN İLERİYE DEĞİL GERİYE DOĞRU İŞLEMESİNE KARŞIYIZ AYRICA BU KONUYU ÇALIŞMA BAKANI MALİYE BAKANI VE BAŞBAKAN YARDIMCISI SN BABACAN BİLE ÇOK İYİ BİLİYOR ONALARIN DA İŞİNE GELİP KONUYU ERKEN EMEKLİLİK DİYE ÇARPITIYORLAR.
DAĞ FARE DOĞURMASIN
engin tatlıtürk 2013-09-18 13:58:39
Hükümetler prim toplayamamışsa,patronlar prim kaçırmışsa ve cunta işçi haklarını gasp etmşse suç kimin.
Yine Dağ FARE Doğuracak
Engin Tatlıtürk 2013-09-18 13:42:57
Kurulduğu günden beri AK Partili biriyim.Hemen her konuda destek olduğumuz partinin SGK'da ki bu yanlış uygulamasını kınıyorum.Devlet primlerini toplayamamışsa ve cunta oyun kurallarını işçi aleyhine değiştirmiş ise ceremesi niye vatandaşa olsun? 50 yaşında insanı kim işe alır ki gününü tamamlasın. primini bu günkü kurdan kes maaşını bağla ki insanca bir hayat sürsün. Sefil edildik Vallahi. DUY AK PARTİ. ARTIK DAĞ FARE DOĞURMASIN.
emek
musa 2013-09-18 12:26:05
ben 25 yılımı doldurdum hani eski yasa ya tabiydim ben bundan sonra işten çıkarılırsam kim iş verecek bana önümüze yas krıterı konuyor 45 yaşın birine kim iş verir ne varkı iş kanununda var performansı düşuk denip iş ten çıkarılıyor
yaşa takılanlar